წმიდა იოანე ოქროპირი ამხელს

ქრისტეს ჯვარმცმელ იუდეველთა სჯულის შესახებ

წმ. მოციქულთა 70-ე კანონი:

„თუ ეპისკოპოსმა, მღვდელმა, დიაკონმა ან სამღვდელო დასის სხვა წარმომადგენელმა ურიებთან ერთად იმარხვოს ან იდღესასწაულოს, ან მიიღოს მათგან რაიმე სადღესასწაულო ძღვენი, მაგალითად, უცომო ან სხვა რაიმე მსგავსი, განიკვეთოს. ერისკაცი უზიარებლობით დაისაჯოს”.

patriarqi_xanukobaze 

ილია მეორე და რაბინი მიხელაშვილი ხანუქის სადღესასწაულო სანთელს ანთებენ; (ებრაული ახალი ამბების სააგენტოს ფოტო)

  • იუდეველებთან ილია მეორის ფსალმუნთგალობითი თანალოცვა

„გუშინ სრულიად საქართველოს კათოლიკოს პატრიარქის, ილია მეორის ინიციატივით შედგა მისი შეხვედრა „ლიუბავიჩესკი რებეს” წარმომადგენელთან საქართველოში რაბინ აბრამ მიხელაშვილთან. შეხვედრამ ჩაიარა საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის მეთაურის რეზიდენციაში. ილია მეორემ გულთბილად მიულოცა ებრაელ ხალხს ხანუქას დღესასწაული და ხანუქის სანთლებიც დაანთო, რომლებიც მას ძღვნად მიართვა რაბინმა მიხელაშვილმა. შემდეგ მღვდელმსახურებმა პირველი ფსალმუნი იგალობეს, პატრიარქმა ქართულ ენაზე, რაბინმა კი – ივრითზე (ებრაულზე). ილია მეორემ კმაყოფილება გამოხატა ორი კონფესიის – იუდეველთა და მართლმადიდებელთა შორის საქართველოში არსებულ გამორჩეულ ურთიერთპატივისმცემლობასა და კეთილმოსურნეობაზე. ( თბილისი. 2005 წ. 30 დეკემბერი; ებრაული ახალი ამბების სააგენტო).”

ვაფრთხილებ იუდევლობით მოწამლულ ქრისტიანებს, მათ სინაგოგებში მავალთ და მათ დღესასწაულებში მონაწილეთ, ამას ნუღარ გააკეთებენ, რადგან თეატრი და სინაგოგა არაფრით განსხვავდება ერთმანეთისგან. იუდეველებს სიმართლის მზე ქრისტე აღმოუბრწყინდათ და უარყვეს ეს სინათლე და იმყოფებიან სატანის წყვდიადის მეუფებაში. ჩვენ კი ქრისტიანებმა  ნათლისღებამდე წყვდიადით მოცულებმა, თავი დავაღწიეთ წარმართულ ცდომილებას და ქრისტეს ნათელს მივემთხვიეთ. თავდაპირველად, ღვთის რჩეულობით, იუდეველნი იყვნენ ტოტები წმიდა ფესვებისა და მოიმტვრნენ, ხოლო ჩვენ, წარმართები, არ ვეკუთნოდით ფესვებს, მაგრამ ქრისტეს ნათელის მიმღებლებმა კეთილი ნაყოფი გამოვიღეთ. იუდეველები ყრმობიდანვე ეცნობოდნენ წინასწარმეტყველთა გაფრთხილებებს ქრისტეს მოვლინების და განკაცების შესახებ, მაგრამ არ დაუჯერეს ამ ღვთაებრივ ხმებს და ჯვარს აცვეს მესია; სწორედ ამიტომ არიან იუდეველნი შესაბრალისნი, რომ მაშინ, როდესაც სხვები მიემთხვიენ ღვთაებრივ ნათელს, მათ –  რჩეულმა მოდგმამ, უარყო ღვთაებრივი ნათელი უფალი ჩვენი იესო ქრისტე. ისინი ღვთის შვილებად მოწოდებულნი ძაღლობამდე დაეცნენ, ხოლო ჩვენ ძაღლყოფილებმა, შევძელით წარმართობის უგნურებას განვშორებოდით და ჩვენთვის ზეციდან მიწაზე გადმობრძანებული მხსნელი უფალი თაყვანისცემით მიგვეღო! რატომ გავაკეთე ეს შედარება? „არ არის კარგი, შვილებს წაართვა პური და ძაღლებს გადაუგდო” (მათე 15-26) უთხრა ქრისტემ ქანანელ ქალს და უწოდა იუდეველებს შვილები და წარმართებს ძაღლები. მაგრამ იუდეველები ქრისტეს უარყოფით ძაღლობამდე დაეცნენ და ჩვენ ძაღლობიდან ქრისტიანული ნათლისღებით განმღრთობამდე აღვმაღლდით; არავინაა უფრო უბადრუკი და საბრალო, ვიდრე ისინი, ვინც გამუდმებით, საკუთარი ხსნის წინააღმდეგ მოქმედებს, ვინც უფლის მცნებათა და კანონთა დარღვევით ღმერთს არისხებს…იუდეველები ქრისტემდე არსებულ სჯულის კანონს იცავენ, მაგრამ შემდეგ განკაცებული ღმერთის ბრძანება და კანონი უარყვეს და შრომისათვის უვარგის და დასაკლავად გამზადებულ ცხოველებად იქცნენ. ამიტომ ბრძანა ქრისტიანული სჯულის ყველა უარმყოფელზე უფალმა: „ხოლო ჩემი მტრები, რომლებსაც არ სურდათ, რომ მათზე მემეფა, მომგვარეთ აქ და დახოცეთ ჩემს წინაშე” (ლუკა 19-27).

 saakashvli_xanukobaze

მიხეილ სააკაშვილი თავისი “უწმიდესი” პატრიარქის ერეტიკულ გზებზე – იუდეველთა ხანუკობის ზეიმზე

მრავალი ქრისტიანი, ვიცი, რომ მაინც პატივს მიაგებს იუდეველებს, ამიტომ შევეცდები, რომ შევაგონო მათ წმიდა წინასწარმეტყველთა მეშვეობით, რადგან დამეთანხმებით, რომ ღვთის დიდი წინასწარმეტველნი, იუდეველებზე მეტ ნდობას იმსახურებენ; წმიდა იერემია გვაუწყებს: „შენ გქონდა მეძავის შუბლი და განაგდე სირცხვილი (3-3), ხოლო იქ სადაც მეძავი მიეცემა სიძვას, ის ადგილი აღარ არის წმიდა ადგილი, არამედ უწმიდურების ადგილი არის, ამიტომ ვამოწმებ: „სინაგოგა არის არა მხოლოდ უწმიდური სახლი და თეატრი, არამედ მხეცთა და ავაზაკთა ბუნაგი” (იერემია 7-11) ამიტომ, ღმერთმა მიატოვა თავისი სამლოცველო სახლი (სინაგოგა) და იქცა ეს სახლი ეშმაკთა ადგილად. იუდეველები ამბობენ, რომ ეთაყვანებიან ღმერთს. ეს სიცრუეა, რადგან უფალი ასე მიმართავს მათ: „არც მე მიცნობთ, არც მამაჩემს, მე რომ მიცნობდეთ, მამაჩემიც გეცოდინებოდათ” (იოანე 8-19). რადგან იუდეველები არ იცნობენ მამას ყოვლისამპყრობელსა, ჯვარს აცვეს თანაარსი მამისა და მისგან მოვლინებული ძე ღვთისა და უარყვეს მამისაგან გამომავალი სული წმიდა – ე.ი.ხილულისა და უხილავის შემოქმედი ჭეშმარიტი ღმერთი ყოვლადწმიდა სამება, მაშინ რატომ გვაეჭვებს, რომ მათი სინაგოგა არის ეშმაკთა სახლი, რომელშიც ღმერთის თაყვანისცემა კი არ აღესრულება, არამედ ადგილია ბილწი კერპთმსახურებისა?! ერთხელ შევიტყვე, რომ ერთი ქრისტიანი მეორეს შეაგონებდა,  მათში არსებული რაღაცა დავის გამო და აიძულებდა სინაგოგაში დაფიცებას, მართლმორწმუნე ქრისტიანმა მე მომმართა რჩევისათვის, და შემეკითხა, როგორ მოქცეულიყო, რადგან ვერაფერი გააწყო ამ დავაში; მოვიხმე სასწრაფოდ ეშმაკის შთაგონებით გზააბნეული ქრისტიანი და მკაცრად ვამხილე, როგორ ბედავდა, რომ მოყვასს შეაგონებდა ქრისტეს ჯვარმცმელ იუდეველთა სინაგოგაში დაფიცებას, მან კი მიპასუხა, რომ იქ დადებული ფიცი განსაკუთრებით საშიში და სარწმუნოა; ასეთი უგუნურების მოსმენისას, რისხვა დამიცხრა და გამეღიმა და ვუთხარი: იუდეველები გაშინებენ თქვენ, ისე როგორც ბავშვებს საშიში ნიღბებით აშინებენ მათი უძლური გონების გამო, რადგან როგორ შეიძლება გაშინებდეთ იუდეველთა სინაგოგები და სარწმუნოდ მიგაჩნდეთ იქ დაფიცება, როდესაც ისინი ღვთისგან შერისხულნი და პატივაყრილნი არიან; ხოლო მართმადიდებელი ეკლესია (აქ წმიდა იოანე ოქროპირი ჭეშმარიტ ეკლესიას გულისხმობს, და არა იუდეველთა სინაგოგების პატივისმცემელ ილია მეორის „დედაეკლესიას” _მთარგმნ-შენიშვნა) კი ჭეშმარიტად საშიშია, რადგან აქ სუფევს ღმერთი, რომელსაც უპყრია ხელთ ხილული და უხილავი სამყარო; სადაც სულიწმიდით შთაგონებული მოძღვარნი გვასწავლიან სამოთხესა და ჯოჯოხეთზე, რის შესახებაც იუდეველებმა არაფერი უწყიან, რადგან, მხოლოდ საკუთარი მუცლის ამოვსების ყოველდღიური საზრუნავით ცხოვრობენ, და მხოლოდ ამ საზრუნავით შეპყობილნი, არაფრით არიან ღორებზე და თხებზე უკეთესნი? ისინი პატივაყრილი მსახურნი არიან, გაძევებულნი ბატონის სახლიდან, და პატივდებულ და ღვთის ღირსეულ მსახურთთათვის საშიშნი რანაირად იქნებიან? …სინაგოგა წარმოადგენს არა უბრალოდ ვაჭრებისა და ავაზაკების ბუნაგს, არამედ თავად დემონთა თავშესაფარს, ისევე, როგორც თავად იუდეველები ქცეულან უწმიდურ სულთა თავშესაფრად;  თორმეტმა მოციქულმა მთელი მსოფლიო მიიზიდა ჭეშმარიტ რწმენაში, ხოლო ჩვენ ამ ქალაქის მცხოვრებთა უმრავლესობამ ვერაფერი გავაწყვეთ ჩვენივე ქალაქის იუდევლობით დაავადებულთა წინაშე, რადგან არ გაგავაჩნია მოციქულებრივი რწმენა და სიმკაცრე, მართალია, იუდევლები განკითხვას იმსახურებენ, მაგრამ არც ჩვენ ჯანმრთელნი ვართ ამ განკითხვისგან თავისუფალნი, რადგან ლმობიერ დაუდევრობას ვიჩენთ, მათი ავადმყოფობისადმი; ამიტომ მოგიწოდებთ, გააკეთეთ ყველაფერი, ამისათვის თვით მკაცრი მხილება და მათი იძულებაც რომ დაგჭირდეთ, რათა, როგორც იუდეველნი, ისე მათით ვნებულნი გამოიხსნათ ეშმაკის მახიდან და გამოსტაცოთ ღვთის მკვლელთა საკრებულოს.

შემოკლებით რუსულიდან თარგმნა გიორგი მარიამიძემ

კომენტარი: მივმართავთ, „პატრიარქისტებს” და ვეკითხებით, განა იმკრეხელებს, რომელიმე თქვენგანი იმდენად, რომ გაბედავს და შეეკამათება მართლმადიდებელი ეკლესიის მსოფლიო მოძღვარსა და დიდ წმიდა მამას იოანე ოქროპირს? იოანე ოქროპირის მიერ იუდეველთა მამხილებელი ამ წერილის წამკითხველთ და იუდეველებთან თანამლოცველი თქვენი პატრიარქის ამ საშინელი ცოდვის მხილველნთ,  როგორ მოგიბრუნდებათ კიდევ ენა, რომ ღვთისმკვლელ იუდეველებთან ღვთისმკვლელობისთვის მოდღესასწაულე ილია მეორე, კვლავაც გამოაცხადოთ მართლმადიდებელ უწმიდეს პატრიარქად? ნუთუ, ახლა მაინც არ შეგრცხვებათ და შეგეშინდებათ უფლისა?!

4 Responses to “წმიდა იოანე ოქროპირი ამხელს”

    • ნიკა Says:

      ”დიდგორის” – ახალი რუსული ვერსია უკვე ამოქმედდა და გთხოვთ, თვალი ადევნოთ რუსულ ვერსიასაც. იხ. ბართლომეოსის იუდეველთა სინაგოგაში ამა წლის ვიზიტის შესახებ შემდეგი წერილი:
      ————————————

      http://didgoriru.wordpress.com/2009/11/10/иоанн-златоуст/


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s

%d bloggers like this: